söndag 18 november 2012

Min resa från A till Ö....

A som i Astrologen

Han gjorde det igen Darin...höjde en låt ett snäpp till : )
Denna låt har jag många minnen till... Uggla har varit musiken på många förfester.... och än idag blir det party om Uggla strömmar ur högtalarna.
Vem har inte dansat tryckare till denna låt :)
Jag såg hans show i Stockholm och i somras såg jag honom live... Fast måste säga att jag borde nog uppgradera mig på hans senaste skiva...
En sak jag älskar med Uggla.... han får många generationer att ha något gemensamt : ) älskar när dottern och jag sjunger Uggla här hemma...
Perfekt städmusik : )

Fler A-ord just nu : )
Apelsin- ja, det behövs verkligen fylla på C-vitamin just nu
Almanacka- den betyder mycket och gör att jag har koll på livet både framåt och och bakåt i tiden : )

Tänkte ta ord från hela alfabetet... målet är en varje dag.... vi får väl se. Men vad gör det om det tar längre tid eller att man tar två bokstäver någon dag. Häng med!

Helgen har varit lugn... legat i soffan mest. Var och såg Musikalen Hair i fredags. Tur det var mycket musik så jag kunde hosta : )

Igår såg jag en dansföreställning med dottern... ja, galet bra var hennes klass som vanligt. Det är så underbart att kolla och jag vill bara ha mer och mer....

Just nu är det ett stort gäng som har danskurs, jag kan säga att jag är lite Avis att inte jag får vara där... men att smitta folk eller att betala kursen och bara sitta bredvid och titta och hosta är INTE min grej. Jag får istället åka till mor och far och träffa syrran med del av familj. Får antagligen någon god mat : )

Vi hörs (förhoppningsvis) I mon! Bokstaven B blir det då : )


2 kommentarer:

  1. Jag kollar inte "Så mycket bättre" den här säsongen, men förstod via fejjan att Darin gjorde bra ifrån sig. Oj, vilken utmaning du ger dig in på, den ska jag fundera på!

    Nu kan jag inte lämna min bloggadress i kommentaren, den är http://blogg.amelia.se/reddevil/

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tittade på det igår för sällskapet ville se det o det var ett bra program förutom Vrethammar då.. :((
    Kanonversion av den låten, vilka minnen !!
    Ha en skön kväll !!

    SvaraRadera