måndag 19 november 2012

Dagens bokstav...

B som i Bugg

Det är längesen jag tog mina första steg på dansgolvet. Buggen har varit dans nummer 1 väldigt länge även om jag gillat att foxa. Den dagen jag bytte buggstil var den dagen min dans började utvecklas. Tänk vad mycket man plötsligt kunde göra i danserna. Plötsligt insåg jag att killarna verkligen inte behövde bestämma allt.... att även jag fick göra det jag tyckte om, jag kan göra dansen jag också. : ) Oftast är det en fördel men tyvärr gör detta också att jag inte gillar att dansa med många som tror att jag inte kan snurra eller gå själv utan de ska vispa runt en eller dra en dit de vill så jag tror att armarna går av.... Jag är rädd om min kropp och vill gärna må bra även dagen efter.

Buggen har också varit glädjen under mina år som singel... att få känna den där underbara känslan efter en danskväll och kunna leva på den ett antal dagar framåt...

B som i bacon... ja, det var en del av middagen som serverades idag
B som i barn... de har jag runt mig varje dag : )
B som i bok... önskar jag läste mycket mer

Dagen idag har varit tuff... klarat av den men hostan är inte och leka med. Var helt slut när jag kom hem men efter en stunds vilande så tog jag lite luft och sen orkade jag laga mat : )

Nu inser jag att jag måste planera upp mitt jobb ikväll. Det kommer ta lite tid men det är det värt för annars kommer jag glömma massor eller inte komma förberedd och det är inte min grej. Alltså...

nu är det dags att JOBBA!!!! : ) eller det är ju sådär vid den här tiden på kvällen...

1 kommentar:

  1. Ja, vissa drar så armarna håller på å gå av... :((
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera