lördag 29 december 2012

Det var ett tag sen...

Typ nästan tre veckor sen... så kan det bli!

Den största anledningen är nog min hosta som fortfarande inte är borta efter en massa mediciner och skit.... nu har det fyllt på med en snorig näsa också.. JIPPI!!!
Nog om sjukdomar.... lite annat än legat hemma har jag orkat : ) Här kommer en resumè : ) Dagboksresumè....
  • Tjejträffen blev en go kväll med otoligt god mat.... gissa vem som lagat den : ) ? Fisksoppa, bakat bröd, key limepaj, och givetvis en drink med förrättsplock som ost, kex, västerbottensostpaj och lite annat smått och gott. Kvällen avslutades med paketlek och alla var otriligt nöjda : )

  • Julshopping.... blev julklappar till alla till sist även om vi diskuterade att inte ha.... köpa en till varje person och så vidare.... nu blev det lite klappar till alla och sista helgen innan jul blev den dan jag fick tvinga ut mig och köra julklappsrejset : )

  • Några vin och glöggkvällar med nära och kära.... alltid trevligt
  • Jobbavslutningen var en tisdag så det blev ett halvbra julbord men med en julklappslek där jag och min granne höll på att dö.... vem kör med en hetsig julklappslek med slowslow.... ÖÖÖÖHHHHHH!!!!!! Jaja.... vi andra hetsade som man ska och hon fattade nada... ; ) hihi

  • Julen firades hos syrran.... jag var lekledare : ) och det blev jättelyckat : ) Vi valde bort julklappslek i år så då blev det lite annat och vi hade jättekul. Givetvis så fanns det supergod julmat och julklappar.... trots att vi inte har några småbarn längre så var det så otroligt mycket julklappar... och det är kul med klappar : ) framförallt att ge.... blev tårar på vissa föräldrar : )

  • Juldagsdans... jag som inte varit bra på över två månader och inte rört mig alls, inte ens promenader.... hade inte så stora förväntningar. Tänkte att några buggar och sen foxa lite extra... men va kul jag hade!!! Blev kanske några för många buggar men vem bryr sig... jag svimmade inte och fick några supergoa danser trots att jag missade många. Dansgolvet blev inte så stökigt.... vilket vi dansare var oerhört glada över. : ) Danssuget är tillbaka!

  • Mellandagsrea... var en svänga i storstan. Mest för att vara chaufför hem. Jag handlade dock en härlig tunika som givetvis inte var så jättenedsatt men dock ej superdyr.... får se om den blir på nyår eller om det blir en stjorta/blus... jag kommer inte ha klänning eller kjol i vilket fall som helst : ) Hoppas de sänker till halva reapriset på vissa grejer sen... det gillas : )
Usch, vad lite jag har gjort de sista veckorna... men jag har ju även jobbat och så.... tråkigt liv just nu när jag inte orkar något. Inte ens orkat skriva här ; ) eller så har jag kommit in och sen hamnat någon annanstans istället.
Nu ska det bli ändring : ) IGEN!!!! : )



4 kommentarer:

  1. Vad kul att du är tillbaka...
    Nu vill jag önska dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR vännen.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  2. Stackare med hosta så länge, jag har bara haft det en vecka o de tar på krafterna.
    Så himla kul e de väl kanske inte denna årstiden heller men snart så, nytt år o vår på väg, härligt.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Tittar in igen och önskar dig en fin fortsättning vännen.
    Kramar i massor finaste du / Jane

    SvaraRadera