fredag 4 januari 2013

Gott Nytt 2013

Några dagar sen men man kan väl önska det till alla ändå : )

Nyåret blev en trevlig tillställning med två gäng som slogs ihop. Vi åt god mat...

Förrätt: Räkbakelser
Varmrätt: Lax med pressad potatis och västerbottensostsås
Efterrätt: Pannacotta

Detta var nog en ganska vanlig meny... räkor först och sen lax eller många har väl oxfilè också.... tur att vi tog lax ; ) och pannacotta är det många som har.... flera jag känner gjorde saffranspannacotta. Är ingen storälskare av saffran men många gillade den....

Vi pratade och hade allmänt trevligt... blev en musiktävling också vilken jag INTE vann ; )

Vi tolvslaget skålade vi och sen tappade vi bort varandra på stan.... en lyckad nyårsafton och precis lagom lugn : )

Sen var det ju dags för alla nyårslöften ; )

Jag ska ha massor under året, många som jag kan bryta. Det första blir i hela januari.... det handlar om att jag varje dag ska slänga minst 3 saker. När januari är slut innebär det att jag slängt minst 100 saker.... för de två första dagarna slängde jag 8+5+5=18 stycken. Idag blir det också minst fem.... det har jag redan bestämt även om de inte hamnat på sopstationen än...

Alla må-bra-löften kommer när jag själv mår bra igen och kan träna ordentligt.... Undrar när det blir?

Veckan som gått har jag jobbat och jag tror att den ena av de dagarna var en av de värsta dagarna på jobbet på fem år.... jag slet som ett djur medan andra bara prata.... snacka om olika förhållningssätt när man jobbar.

Hej hopp.... god fortsättning och nu ser vi fram emot ett toppenår....

Välkommen 2013

1 kommentar: